همه مقالات

نمایش جزئیات

تعویض تسمه تایم رنو داستر

تسمه تایم-تعویض تسمه تایم-تسمه تایم داستر-تسمه دینام داستر-تعویض تسمه تایم داستر-تعویض تسمه تایم داستر-تعمیر داستر-تعویض تسمه تایم با کیت کامل-زمان تعویض تسمه تایم-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران

خدمات تخصصی و تعویض تسمه تایم رنو داستر و انواع خودروهای ایرانی و خارجی در تهران


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

تعویض تسمه تایم رنو داستر و انواع خودروهای رنو در تهران

 

مرکز تعمیرگاهی رنو تهران متخصص در تعمیر انواع خودروهای رنو ال۹۰، کچپر، ساندرو، مگان، تالیسمان، فلوئنس و رنو ساندرو و استپ وی، داستر و سیمبل و .. در تعمیرات انواع گیربکس دستی و اتوماتیک، تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو، تعمیرات تخصصی موتور رنو، سرویس های دوره ای و تعویض روغن و تعمیرات و عیب یابی برق و باطری رنو  و همچنین متخصص در تعمیرات انواع خودروهای ایرانی و خارجی در تهران با متخصصین متعهد و کارآمد با قیمت و کیفیتی مناسب آماده خدمات رسانی به شما مردم عزیز می باشد.

 

تعویض تخصصی تسمه تایم رنو داستر در تعمیرگاه رنو تهران

خودرو رنو داستر از جمله خودروهایی است که دارای تسمه تایم می باشد و نیاز به تعویض در زمان مشخصی که توسط کمپانی رنو تعیین شده ، باید تعویض شود و دارای اصول نگه داری و سرویس می باشد .  

در ادامه راه های پیشگیری از خرابی و پاره شدن تسمه تایم و یک سری تجربیات علمی و عملی که تعمیر گاه رنو تهران طی سالیان تجربه کسب کرده است را در اختیار شما همراهان گرامی قرار خواهیم داد .

 

زمان تعویض تسمه تایم رنو داستر

عمر مفید تسمه تایم رنو داستر 60 هزار کیلومتر یا سه سال می باشد .

 

تسمه تایم  چیست ؟

تسمه تایم تشکیل شده است از تسمه و دندانه های شیار دار بر روی تسمه و دارای نوشته های هک شده بر روی تسمه که نشان گر نام شرکت سازنده ، سایز تسمه و تعداد دنده های روی تسمه است .

تسمه تایم یکی از اجزای بسیار مهم خودروی رنو داستر می باشد که نظم خاصی به کارکرد موتور این خودرو می دهد .

 

وظیفه تسمه تایم چیست ؟

تسمه تایم وظیفه هماهنگی بین میل لنگ و میل سوپاپ  را به عهده دارد .

در بعضی از مواقع گردش واتر پمپ را هم عهده دار است . البته نمی توان گفت دربعضی از مواقع  زیرا بیشتر به طراحی کمپانی مربوطه بستگی دارد که در کمپانی رنو وظیفه به چرخش در آوردن واتر پمپ به عهده تسمه تایم می باشد .

 

در صورت  پاره گی تسمه تایم رنو داستر چه اتفاقی می افتد ؟

در صورت پاره شدن تسمه تایم رنو داستر خودرو خاموش شده و دیگر روشن نمی شود .

 

هزینه تعویض تسمه تایم رنو داستر

به دلیل وارد کردن کیت کامل تسمه تایم و مشابه داخلی این نوع کیت وجود ندارد . بنابراین این قطعه رابطه مستقیم با نرخ ارز داشته و برای استعلام قیمت با دفتر تعمیر گاه رنو تهران تماس بگیرید تا با به روز ترین و با نازل ترین قیمت در اختیار شما مشتریان محترم قرار دهیم .

 

از چه نوع تسمه ای برای رنو داستر استفاده کنیم ؟

برای خودرو رنو داستر از کیت کامل که توسط شرکت رنو مورد تایید قرار گرفته باید استفاده کرد .

 

کیت تسمه تایم رنو داستر شامل چه چیز هایی می باشد ؟

 

کیت تسمه تایم رنو داستر شامل :

  1. تسمه تایم
  2. هرزگرد تایم
  3. سفت کن تایم
  4. پیچ فولی سر میل لنگ

 

راههای چک کردن تسمه تایم رنو داستر

در صورت خریدن ماشین رنو داستر  ویا از یاد رفتن زمان تعویض تسمه تایم و به دلایل دیگر که نیاز به چک کردن تسمه تایم رنو داستر باشد ، باید قاب تسمه تایم را باز کرده و نوشته های روی تسمه تایم را بررسی کنیم و تسمه را از نظر پاره گی و زده گی مورد برسی قرار دهیم .

 

در هنگام تعویض تسمه تایم چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

در هنگام تعویض تسمه تایم باید کاسه نمد ها را مورد برسی قرار دهیم . کاسه نمد سر میل لنگ ، کاسه نمد میل سوپاپ ، واشر درب سوپاپ و واشر سرسیلندر که احتمال نشتی روغن از این قسمت ها می باشد را برسی کنیم . مورد بعدی نشتی آب است که به دلیل قرار گرفتن واتر پمپ که احتمال نشتی آب وجود دارد را مورد برسی قرار دهیم و قاب تسمه تایم را از نظر شکستگی و پاره گی برسی کنیم . قاب تسمه تایم باعث می شود اجسام بیرونی مانند سنگ و غیره راه به داخل پیدا نکرده و باعث اختلال در تسمه تایم خودرو نگردد .  

 

نقش تسمه دینام در پاره شدن تسمه تایم رنو داستر

تسمه دینام در صورت پاره شدن به زیر تسمه تایم راه پیدا کرده و باعث پاره شدن تسمه تایم می شود . بنا براین در هنگام تعویض کردن تسمه تایم رنو داستر ، تسمه دینام هرز گرد دینام  را مورد برسی قرار دهیم تا در صورت لزوم تعویض شود .

 

زمان تعویض شدن تسمه دینام رنو داستر

معمولاً تسمه دینام رنو داستر دو برابر تسمه تایم کار می کند ولی  توصیه ی شرکت رنو این بوده که از هر 100 هزار کیلومتر تعویض شود .

 

علایم خرابی تسمه تایم رنو داستر

علاوه بر مشخصات ظاهری و کیلومتر کارکرد که در بالا مورد بحث قرار گرفت هر گونه صدای اضافه از قسمت تسمه تایم که مربوط به بلبرینگ تایم یا واتر پمپ می شود یا بد کار کردن موتور که احتمال رد کردن تسمه وجود دارد ، دیر روشن شدن خودرو ، کم شتاب شدن یا سرعت خودرو از یه حد بالا تر نرفتن از علادم خرابی تسمه تایم رنو داستر می باشد .

 

خلاصه مطالب:

در این مقاله شما را نحوه تعویض تسمه تایم رنو داستر و  تعریف تسمه تایم و وظیفه تسمه تایم در خودرو آشنا نمودیم و گفتیم که از چه نوع تسمه تایمی باید در داستر استفاده کنیم، و شما را با کیت تسمه تایم آنا نموده و راههای چک کردن تسمه تایم رنو داستر را برای شما بیان کردیم و گفتیم که در هنگام تعویض تسمه تایم باید به چه نکاتی توجه کنید و  در مورد نقش تسمه دینام و زمان تعویض آن نیز با شما عزیزان صحبت کردیم. امیدواریم از خاندن این مقاله لذت برده باشید.

با تعمیرگاه رنو تهران و دیگر مقالات ارائه شده توسط رنو تهران همراه ما باشید.

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002